Translate to

Om oss

Augusti 2009 så lämnde vi Bålsta och flyttade ner till Småland.

Vi hade tröttnat på att sutta i bilköer varje dag i ca 2 timmar in till Stockholm, lämnat barnen först/sist på dagis, använt ordet SKYNDA DIG NU på tok för mycket+ att alla gårdar som har varit till salu runt omkring har kostat mer en 1 l mjölk :) så blev det Småland istället.

Vi bor på nu på en gård utanför Lenhovda som tidigare var ett glasbruk. Då hette det "Österviks bruk"

Det är helt underbart att bo här nere. Det är lite skillnad på levendet här nere mot uppe i stockholm.

Jag säger bara "livs kvalité" Jag har även min syster och hennes familj boendes ca 3 km härifrån så mina barn har äntligen fått lite närmre till sina kusiner.

Här i bloggen så kommer ni att kunna följa vad som händer här på gården.

Det finns ju att göra....

Man kommer att kunna läsa om renovering, se bilder av shabby chic & lantligt inredning, samt vardagligt bestyr.




Familjen

Familjen
Familjen består av Mamma Camilla 38år, Pappa Dan 43år, Barnen & Rasmus 6år, Linnea 8år+ Dannes dotter Emma 15år (bor på Ekerö), 2 katter Fjant & Mys, 3 hästar, kaniner & marsvin

Vädret hos oss

Väder Lenhovda

måndag 1 februari 2010

Åre

Då var man tillbaka i Småland igen. Har varit i Åre med jobbet i 3 dagar. Gud vad roligt vi har haft det. Vi tog tåget upp i fredags kl 7:58. Men det dog sin lilla tid att komma till centralen.
Jag skyndade mig för att hinna med pendeltåget som skulle gå 06:11, men det gick 06:09 så det missade jag. Då körde min svägerska mig till Kungsängen där tågen går oftare. Men när jag kommer dit så är tågen inställda pgr av signalfel, SUCK. Men tillslut så kom det ialla fall ett tåg som jag kunde åka med så jag han i tid :)

Vi hade konferans hela resan på tåget till Åre. När vi kom fram så åkte vi högst upp till hotellet som hette Copperhill Mountain Lodge.

Vilket hotell... Vi en god middag på kvällen som avslutades med att vi gick till ett av barens som även hade lite "disco". Tidigt nästa morgon så skulle vi mötas vid 9 för att bege oss på en heldags skotersafari med Camp Åre. Vi åkte ca 1,5 timme till ett ställe där vi stannade till för att skjuta lerduvor och pistol. Lerduvorna var inget för mig men pistolskytte var riktigt roligt.

Det var kallt där uppe, det var ca 25c så det vart väldigt kyligt i ansiktet när man åkte. Efter en "korv" lunch så bar det iväg igen. Man märkte att folk började bli lite trötta. Det var några som lyckades välta med skotern när vi skulle upp för ett brant berg. Det var kanske lite för avanserad safari med tanke på hur många nybörjare som var med. Men kul hade vi. När vi kom tillbaka så var det bara att slänga sig i en varm dusch för att tina upp. Sedan så bar det iväg med buss som sedan byttes mot skoterslädar som tog oss till Tännforsen. Vi vart bjudna på vintoddy i igloon. Vilket bygge. Efter det så knatade vi upp för berget till restaurangen för att få oss en fantastisk middag. Mums.
Kvällen slutade på disco nere i Årebyn.
Dagen efter så var det bara en lång väntan tills vi tog flyget till stockholm. Jag vart hämtad av min svägeska så att jag kunde bege mig den låna färden hem till småland igen.

Jag var inte hemma förrän kl 02:30. Det var snö kaos mellan salem - Norrköping.

Så idag har jag varit lite trött....



1 kommentar:

  1. God morgon Millan.
    Det verkade kul uppe i Åre men det måste ha varit en väldigt jobbig hemresa. Skönt att du är hemma igen. Vi hörs.
    Pappa

    SvaraRadera