Translate to

Om oss

Augusti 2009 så lämnde vi Bålsta och flyttade ner till Småland.

Vi hade tröttnat på att sutta i bilköer varje dag i ca 2 timmar in till Stockholm, lämnat barnen först/sist på dagis, använt ordet SKYNDA DIG NU på tok för mycket+ att alla gårdar som har varit till salu runt omkring har kostat mer en 1 l mjölk :) så blev det Småland istället.

Vi bor på nu på en gård utanför Lenhovda som tidigare var ett glasbruk. Då hette det "Österviks bruk"

Det är helt underbart att bo här nere. Det är lite skillnad på levendet här nere mot uppe i stockholm.

Jag säger bara "livs kvalité" Jag har även min syster och hennes familj boendes ca 3 km härifrån så mina barn har äntligen fått lite närmre till sina kusiner.

Här i bloggen så kommer ni att kunna följa vad som händer här på gården.

Det finns ju att göra....

Man kommer att kunna läsa om renovering, se bilder av shabby chic & lantligt inredning, samt vardagligt bestyr.




Familjen

Familjen
Familjen består av Mamma Camilla 38år, Pappa Dan 43år, Barnen & Rasmus 6år, Linnea 8år+ Dannes dotter Emma 15år (bor på Ekerö), 2 katter Fjant & Mys, 3 hästar, kaniner & marsvin

Vädret hos oss

Väder Lenhovda

onsdag 3 mars 2010

Före & efter bild

Jag har börjat att göra i ordning Linneas rum.
Vilken tid det tar att rolla alla väggarna. Har hunnit att rolla 1 gång skall på det i morgon igen. Har satt upp en himmelsäng med spetstyg som jag köpte på loppis för ett tag sedan. Det blev faktiskt riktgit gulligt.

Sedan skall det upp en fondvägg med tapet brevid sängen, men den får vänta tills sambon kommer hem :)

1 kommentar:

  1. Det var ett tag sen jag tittade in hos dig men nu gjorde jag det och vad fantastiskt fint det blev med omgörningen.

    Helt underbart!

    SvaraRadera