Translate to

Om oss

Augusti 2009 så lämnde vi Bålsta och flyttade ner till Småland.

Vi hade tröttnat på att sutta i bilköer varje dag i ca 2 timmar in till Stockholm, lämnat barnen först/sist på dagis, använt ordet SKYNDA DIG NU på tok för mycket+ att alla gårdar som har varit till salu runt omkring har kostat mer en 1 l mjölk :) så blev det Småland istället.

Vi bor på nu på en gård utanför Lenhovda som tidigare var ett glasbruk. Då hette det "Österviks bruk"

Det är helt underbart att bo här nere. Det är lite skillnad på levendet här nere mot uppe i stockholm.

Jag säger bara "livs kvalité" Jag har även min syster och hennes familj boendes ca 3 km härifrån så mina barn har äntligen fått lite närmre till sina kusiner.

Här i bloggen så kommer ni att kunna följa vad som händer här på gården.

Det finns ju att göra....

Man kommer att kunna läsa om renovering, se bilder av shabby chic & lantligt inredning, samt vardagligt bestyr.




Familjen

Familjen
Familjen består av Mamma Camilla 38år, Pappa Dan 43år, Barnen & Rasmus 6år, Linnea 8år+ Dannes dotter Emma 15år (bor på Ekerö), 2 katter Fjant & Mys, 3 hästar, kaniner & marsvin

Vädret hos oss

Väder Lenhovda

måndag 6 december 2010

Luciatåg i Herråkra med LHK

Snörvel, snörvel
Urs vad jag har blivit förskyld, orkar ingenting...
Men det är bara att bita ihop:)

Det var ett tag sedan jag själv gjorde ett inlägg, men jag har ialla fall varit inne hos er och läst era bloggar regelbundet. Det är alltid lika roligt att få se och läsa vad ni har hittat på.

Här har vi mycket snö och kyla. Pannan stannade iförra vecka så det var inte mer en 13,1 grad inne, brrr

I Lördags så var vi och grattade kusinen som fyllde 9år. Vi fick världens smarrigaste tårta.

I söndags så skulle Linne ha lussefirande med ridskolan
Efter att ha övat varje tisdagkväll på ridskolan så bar det iväg till Herråkra igår för att ha årets första luciatåg med LHK.
Dom var så duktiga tjejerna:)

På tisdag är det dax igen fast då är det hos PRO i Lenhovda.

Ja just det!!! Jag har glömt att berätta om våran Stokholmsresa.

Vi hade super kul.

Vi var ute på fredagen och dansade hela natten..... Vi var inte hemma förrän vid 4 tiden:)

På lördagen så var jag ........

Man är visst inte 20 längre, fast jag glömmer lätt bort det.


Men jag piggnade till framåt em då vi åkte och mötte upp min svägerska och Linneas kusin för att sedan bege oss till Globen. Det var roligt fast vi satt lite väl långt upp så man skulle behövt en kikare. I pausen sprang vi runt på mässan, det var så mycket folk så man tröttnade ganska så snabbt då det inte gick att ta sig fram.. Men det blev en lädergrimma + ett täcke ialla fall.

Hemfärden var inte rolig, normalt fall så brukar jag köra streckan Stockholm-Lenhovda på ca 4 timmar. Nu tog det närmare 8 timmar. Det var ett riktigt Skxx väder.

Men på Måndagen så var vi ialla fall med på Stureplansnytt!

http://stureplan.se/bilder/nattklubb/le-bon-palais/2010/11/26



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar