Translate to

Om oss

Augusti 2009 så lämnde vi Bålsta och flyttade ner till Småland.

Vi hade tröttnat på att sutta i bilköer varje dag i ca 2 timmar in till Stockholm, lämnat barnen först/sist på dagis, använt ordet SKYNDA DIG NU på tok för mycket+ att alla gårdar som har varit till salu runt omkring har kostat mer en 1 l mjölk :) så blev det Småland istället.

Vi bor på nu på en gård utanför Lenhovda som tidigare var ett glasbruk. Då hette det "Österviks bruk"

Det är helt underbart att bo här nere. Det är lite skillnad på levendet här nere mot uppe i stockholm.

Jag säger bara "livs kvalité" Jag har även min syster och hennes familj boendes ca 3 km härifrån så mina barn har äntligen fått lite närmre till sina kusiner.

Här i bloggen så kommer ni att kunna följa vad som händer här på gården.

Det finns ju att göra....

Man kommer att kunna läsa om renovering, se bilder av shabby chic & lantligt inredning, samt vardagligt bestyr.




Familjen

Familjen
Familjen består av Mamma Camilla 38år, Pappa Dan 43år, Barnen & Rasmus 6år, Linnea 8år+ Dannes dotter Emma 15år (bor på Ekerö), 2 katter Fjant & Mys, 3 hästar, kaniner & marsvin

Vädret hos oss

Väder Lenhovda

tisdag 1 februari 2011

Underbara träskyltar

Idag är det mulet och grått ute, man ville bara sticka huvudet under täcket imorse när klockan ringde. Men se det går ju inte....
*
Efter ha varit inne och kikat i era underbara bloggar på morgonen, så kom det lite skapar lust över mig:)
Det vart ett gäng träskyltar med med tema "kärlek".
Det kan ju vara passande då det snart är Alla hjärtans dag.
*
Kommer att lägga ut dessa inom kort i Våran butik "Lilla Rummet"
*
Nu skall jag få i mina barn lite "föda" innan det bär iväg till ridskolan.
Ha en trevlig kväll alla bloggare!
Och tack igen för alla gulliga kommentarer!!!!

8 kommentarer:

  1. Helt underbara skyltar!! Kram,Saga

    SvaraRadera
  2. Så nydelige skilt du har laget!! :-) Håper du har en super kveld! Klem

    SvaraRadera
  3. Härligt att se att du är så kreativ. Vackra, vita och mysiga saker kommer fram efter, att dina händer arbetat med dem. Jag gillar att dona lite själv, men tillhör mer den textila typen, du vet, mode, textilier, trycka på textilier och sedan sy upp plagg. Just nu maskinstickar jag. Gillar också Shabby Shic, men kan blanda.
    Säger hej för ikväll, må bra!
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vi har haft också mulet idag!
    Men då kan man tända ljus! :)

    Vilka fina skyltaar du visar!

    Ha en fin kväll!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Tur i kärlek e viktigare än en ljuspåse!!! :)
    Kram vännen//Git

    SvaraRadera
  6. Åh vilka fina skyltar. Älskar dom! Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Åhhh, i like them...hojta till när du har skapat så jag kan handla...gillar den längst ner till vänster "Njut av livet...."
    Ska nog in och besöka "Lillarummet" nu...
    ...lägger mig som följare där också så jag inte missar något.

    Tack för gulliga kommentarer inne hos mig.

    Ha en härlig tisdagskväll, kram Anette




    Många kramar Anette

    SvaraRadera
  8. Jag säger då det, så fint du gör.:-) Kram Stina

    SvaraRadera