Translate to

Om oss

Augusti 2009 så lämnde vi Bålsta och flyttade ner till Småland.

Vi hade tröttnat på att sutta i bilköer varje dag i ca 2 timmar in till Stockholm, lämnat barnen först/sist på dagis, använt ordet SKYNDA DIG NU på tok för mycket+ att alla gårdar som har varit till salu runt omkring har kostat mer en 1 l mjölk :) så blev det Småland istället.

Vi bor på nu på en gård utanför Lenhovda som tidigare var ett glasbruk. Då hette det "Österviks bruk"

Det är helt underbart att bo här nere. Det är lite skillnad på levendet här nere mot uppe i stockholm.

Jag säger bara "livs kvalité" Jag har även min syster och hennes familj boendes ca 3 km härifrån så mina barn har äntligen fått lite närmre till sina kusiner.

Här i bloggen så kommer ni att kunna följa vad som händer här på gården.

Det finns ju att göra....

Man kommer att kunna läsa om renovering, se bilder av shabby chic & lantligt inredning, samt vardagligt bestyr.




Familjen

Familjen
Familjen består av Mamma Camilla 38år, Pappa Dan 43år, Barnen & Rasmus 6år, Linnea 8år+ Dannes dotter Emma 15år (bor på Ekerö), 2 katter Fjant & Mys, 3 hästar, kaniner & marsvin

Vädret hos oss

Väder Lenhovda

tisdag 22 februari 2011

Award / Utmärkelse

Jag satte mig vid datorn frusen och trött efter ha kommit hem ifrån en kall ridskola.
Tänkte att jag måste bara kika in och se om man har fått någon liten kommentar kanske.
Oh det hade jag.
*.
Det var ifrån min gulliga bloggvän Anette med sin underbara blogg
Hon bad mig kika in på sin blogg där det väntade en överaskning?!
*
Ja ha tänkte jag, kan jag ha vunnit någon tävling kanske eller.....
*
Nej hon har gett mig min första Award...
*
Liebster Blog Award
med dom här fina order:
*
Camilla är en fd Stockholmare som har vågat ta steget ( I like a lot!!! ) och flyttat ner till Småland. Hon har en egen butik och loppis och har massor med projekt på gång, hon är även en riktig pysslare som gör massor med fina saker ...
*
TACK ANETTE FÖR DOM FINA ORDEN!!!!!

Nu är det min tur att få överlåta utmärkelsen till fem av mina favoritbloggar med mindre än hundra följare ... det är jättesvårt då det finns så många fina, trevliga och roliga bloggar som jag följer ...
Mina val blir följande utan inbördes rangordning ...

http://anki-nilsson.blogspot.com/

En underbar blogg som man oftast lämnar med ett STORT leende. Hennes kreativa bildkolage och roliga komentarer gör att man viker sig av skratt:)

*http://mimmisevigaogonblick.blogspot.com/

En mysig blogg för dig som älskar Nordsvenskar. Hon har många nyttiga och tänkvärda inlägg om hästhållning. Samt att det är så roligt att följa hennes yngsta häst Tindra:)

*http://stalllevegard.blogspot.com/

Denna blogg är en av dom första som jag började att följa, Jag kunde känna igen mig i hennes bloggande om drömmen om att ha en egen hästgård.

http://blomster-irene.blogspot.com/

En underbar blogg för er som älskar blommor. Irene satte många grillor i huvudet på mig förra våren med sina vackra bilder:)

*http://gammelbalsta.blogspot.com/

Jag säger bara, kika in hos Aydan!! Vilken förvanling, från ruckel (förlåt) till dröm hus:)

*

Reglerna för Liebster Award är enkla och som följer:

Denna bloggaward lämnas över till 5 av dina favoritbloggar, som har mindre än 100 följare.

Awarden går vidare till de fem du valt ut, genom att du lämnar en kommentar på deras blogg.

Berätta för dem att deras blogg är en av dina favoriter och att de har utvalts till Liebster Award.

Den som får awarden länkar till den person som gav den till dig, och fem av hans / hennes favoritbloggar med mindre än 100 läsare.


8 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket för awarden! Vad roligt att du gillar min blogg!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack kära Du!! De värmde.

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Åh, tusen tack för de fina orden. Det gjorde min dag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Men Camilla nu blir jag rörd men inte skakad *lerTack själv för en underbar blogg.
    Kram kram

    PS. Vilken överaskning.

    SvaraRadera
  5. TACK Camilla för de fina orden ... och TACK för nya bloggtips...

    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Hejsan!!

    Stort grattis!!! Vad kul - men du har ju en jätte jätte fin blogg!!!

    Ha de bra!!

    Kram gunilla

    SvaraRadera
  7. Hei!
    Gratulerer med award - så koselig! Og vel fortjent!!!
    Det ligger en utfordring til deg inne på bloggen min - artig hvis du vil ta den!
    PS: Det var nok Båstad ved Göteborg jeg hadde hørt om...!
    Hilsen fra Cathrine

    SvaraRadera