Translate to

Om oss

Augusti 2009 så lämnde vi Bålsta och flyttade ner till Småland.

Vi hade tröttnat på att sutta i bilköer varje dag i ca 2 timmar in till Stockholm, lämnat barnen först/sist på dagis, använt ordet SKYNDA DIG NU på tok för mycket+ att alla gårdar som har varit till salu runt omkring har kostat mer en 1 l mjölk :) så blev det Småland istället.

Vi bor på nu på en gård utanför Lenhovda som tidigare var ett glasbruk. Då hette det "Österviks bruk"

Det är helt underbart att bo här nere. Det är lite skillnad på levendet här nere mot uppe i stockholm.

Jag säger bara "livs kvalité" Jag har även min syster och hennes familj boendes ca 3 km härifrån så mina barn har äntligen fått lite närmre till sina kusiner.

Här i bloggen så kommer ni att kunna följa vad som händer här på gården.

Det finns ju att göra....

Man kommer att kunna läsa om renovering, se bilder av shabby chic & lantligt inredning, samt vardagligt bestyr.




Familjen

Familjen
Familjen består av Mamma Camilla 38år, Pappa Dan 43år, Barnen & Rasmus 6år, Linnea 8år+ Dannes dotter Emma 15år (bor på Ekerö), 2 katter Fjant & Mys, 3 hästar, kaniner & marsvin

Vädret hos oss

Väder Lenhovda

söndag 26 september 2010

Så hur gick det då med loppisen...

Butiken
Lilla Rummet
Nött & Nytt
Handgjorda skyltar med olika texter & citat

Olika ljusstakar som vi har gjort.


Ni undrar nog hur det gick för våran loppis som jag och min syster skulle ha för 2 veckor sedan...

Vi hade sååååå kul.

Många besökare, fint väder och mycket sålt:)

Så nu har vi öppet varje

Söndag kl 10-14.


Vi har redan haft 3 personer som har kommit med kassar & släp fulla med möbler och annat kul som dom har rensat ut och gett till oss. Så nu har vill fullt upp med att renovera, måla och tillverka nya grejer som skall säljas.

Ni som brukar åka på loppis vet ju vilken känsla det är när man kliver in på loppisen, man undrar ju alltid vad man kommer att fynda..

Med stirrig blick flängar man runt och hoppas att man skall hinna fynda något som någon annan har missat.

Tänk er då hur vi känner oss (jag & min syster) när vi ser ett släp komma på uppfarten full lastad med saker eller när någon kommer med svarta sopsäckar fulla med...

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Kika gärna in på våran webbloppis
Är det något som ni fastnar för så säg bara till:)


4 kommentarer:

  1. Jag la dit din blogg på min sida =)
    Hoppas det var okej..

    Sessan
    Kul att loppis blev lyckad... Får åka ut och titta någon söndag.

    SvaraRadera
  2. Nej men hej!! Och vad kul att du bor så nära. Själv bor jag i Rottne, så det är väl inte mer än 3 mil mellan. Och att ni har en loppis. Hur länge kommer ni att ha den öppen? Vore kul att besöka den.

    Usch, vad jag blev ledsen när jag läste om er katt. I fredags, när jag körde till jobbet i Braås, så låg det en överkörd katt i Eke. Blev så ledsen att den som kör över dom inte ens kan göra sig besväret att lägga dom vid sidan av vägen åtminstone.

    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Hej och välkommen till Småland. Vad roligt att du skrev en rad i min blogg. Så hittade jag ju till dig. Jag älskar loppisar och din blogg är så se och läsvärd. Jag lär återkomma. Ha det gott. Lena

    SvaraRadera
  4. Säger också välkommen ner till Småland! Visst var det skönt att lämna Sthlm....men härligt att hälsa på och känna av kontrasterna. Stormtrivs...men som alltid finns det för och nackdelar.....det är fint för barnen det här...jisses så jobbigt att släppa in dom till Sthlm på kvällarna.Jag lägger mig också i din följare lista,
    tjing Anne-Lee

    SvaraRadera